2015. október 13., kedd

A tökéletes nap


            Reggel hatkor keltem az ébresztő órám halk hangjára. Még sötét volt odakint is ,nem csak a szobámban. Nem szeretek korán kelni, de ezt mindenki tudja. Talán még azok is akik nem ismernek igazán. De mindegy. Elhallgatott az ébresztőm. Már éppen vissza akartam dőlni a pihe-puha ágyikómba  , ami finom,meleg és hívogató volt. Nos ekkor a telefonom kezdett csilingelni. Kaptam egy üzenetet: Jó reggelt szerelmem! Ne aludj vissza!! Már csak egy nap, hogy újra láthassalak.
Hihetetlen, hogy ennyire ismer, ez az üzenet feldobta a napomat. Lassan, de biztosan lekászálódtam a galériáról ahol az ágyam van, volt és remélem még egy darabig még ott is lesz. Gyorsan felöltöztem.  A ház eléggé magányos volt , mivel mostanában egyedül laktam benne. A barátom Matt már egy teljes  hónapja külföldön volt, és már eszméletlenül hiányzott. Egy informatikai cégnél dolgozik közvetítőként és kapott egy feladatot, ami nagy lehetőség neki . Én pedig itthon maradtam és várom haza. Elvileg lassan már a gépen lesz és jön egyenesen haza.
De előtte várt még rám egy fantasztikus munka nap. Én egy reklámcégnél dolgoztam, segéd szerkesztői titulust töltöttem be. Tetszett a munka, mindig is erről álmodtam. És meglehetősen jól fizetett. Lett egy szép lakásom, ahol össze bútoroztam a barátommal, lassan két éve.  Jól megvagyunk, amikor éppen itthon van.
Gondolkodás közben főztem magamnak egy kávét, a hajamat pedig hanyag kontyba fogtam. Szőke tincseim itt-ott kiálltak és az égre meredtek. Ezért érdemeltem ki a trolibusz becenevet keresztanyámtól. Ezen mindig jót nevetek. Felkaptam a kardigánomat, az ingem és a ceruza szoknyám fölé. Táska a vállamon, iratok, telefon. Felhúztam a magas sarkú cipőmet és kiviharoztam az ajtón. Lesiettem a lifttel a parkolóba, a hatodikról viszonylag hamar leértem. A parkoló zsúfolásig volt, az autóm persze valahol leghátul állt. Az esélytelenek nyugalmával próbáltam oda préselni magam, nagy nehezen sikerült. Miután kis híján letörtem két visszapillantó tükröt, odaértem drága szerelmemhez egy piros Audi R8-as . Vártam ahogy egy kicsit tisztul az út, majd bepattantam és elindultam. Majd beparkoltam a kocsi sorba. Az arcom rögtön grimaszba fordult és megmarkoltam a kormányt. Amikor azt hittem durvább már nem lehet esni kezdett a hó. Már februárt írtunk méghozzá 14. ét. Türelmesen vártam amíg a szerencsétlenek eltűnnek előlem. Azonban amikor már tíz perce a munka helyemen kellet volna lennem kicsit berágtam. „Le esik egy szem hó és a város egyszerűen megáll”. Végre kiszabadultam és száguldani kezdtem. A munka helyem előtt találtam egy parkoló helyet. Egy gyönyörű farolással már be is álltam.
Az épület viszonylag magasra nyúlt, talán húsz emeletes lehetett,de nem biztos. Keresztül szeltem a halt egyenesen a lifthez mentem.  Ütögetni kezdtem a gombokat, de nem csinált semmit. Egy férfi lépett ki a feljáró ajtaján. Szürke overállt viselt a kezében pedig egy szerszámos ládát tartott. Ez nem jelent sok jót. „A lift meghibásodott, sajnos a lépcsőn kell mennie” mondta sajnálkozva miközben végig nézett rajtam. Ilyen tényleg nincs, ez nem az én napom. Nagy levegőt vettem és nekivágtam.
Hát persze hogy a tizenkilencedikre kellett mennem. A lábam meghalt, mire az irodámba értem. Éppen lerogytam a székre amikor Betty kopogtatott. Ő volt a recepciósunk, nagyon aranyos lánynak ismertem. Mindig visszafogott, most barna inget és fekete szoknyát viselt. Rám mosolygott.
Felé biccentettem. A fejével a mellettünk lévő iroda felé intett. Ahol a főnököm Candy dolgozott. „Látni akart „ mondta Betty . „De azt mondtam neki hogy a mosdóban vagy”  Kedves tőle, nagyon bírtam a csajt, a főnökömet már kevésbé. De nem is azért van hogy kedveljem. Rendbe szedtem magam és elindultam a pokol kapuja felé, majd be is kopogtam rajta.
Beléptem és magam mögött becsuktam az ajtót. Candy az író asztalánál ült ,háttal az ajtónak. Fekete hosszú fürtjei közül egyet éppen körültekert frissen manikűrözött karmain. Telefonált és belenevetett a kagylóba. Olyan hangot hallatott mint amikor a villát végig húzzák a tányéron.
                Elköszönt élete tudom is én hányadik szerelmétől (akit rendszeresen mással helyettesített, még az iroda vékony falai között is )és letette a készüléket. Felém pördült és elkomolyodott. Fújt egy buborékot a szájában lévő rágógumiból. Fekete zakót viselt és köldökig kivágott inget,amely látni engedte plasztikáztatott domborulatait . Volt némi távol keleti beütése, a mosolya állatiasnak hatott. Össze szorította a szemeit és úgy meredt rám. „Van egy feladatom a számodra .Tudom hogy péntek van de ez nem várhat. Bent kellene maradnod megcsinálni egy prezentációt nekem a hétvégére.”
Hát persze hogy nem várhat. Akárcsak az ötös számú pasia sem. Forgatni akartam a szemem de megálltam . „Itt vannak az anyagot, kérlek rendezd össze nekem”. Sátáni vigyorral nézett rám. Szerettem volna felképelni a dossziéval de nem vesztem el az állásomat egy ribanc miatt. Rá néztem és egyetértő mosollyal néztem rá, na jó vittem bele némi dögölj meg kifejezést is. Végül elhagytam az irodát.   
Durcásan vittem vissza az irat kupacot a helyemre és letettem az asztalra. Egy darabig néztem a félméteres irat halmot és tudtam hogy ezzel nem fogok egyhamar végezni. Mattel is beszélnem kell hogy késni fogok. Küldtem neki egy sms-t. „Szia kicsim késni fogok, rengeteg munkám van majd hívj ha ráérsz”. Elküldtem és neki estem a dolgomnak. Már elegem volt a statisztikai adatokból, és felállt a szőr a hátamon a prezentációtól mikor rezegni kezdett a telefonom. Matt küldött egy sms-t:
„Nem biztos hogy tudok menni, sajnálom majd beszélünk”
A szavai a földre küldtek. Nem hiszem el hogy ez most komoly. Ez életem egyik legrosszabb  napja.  Belevettettem magam a munkába afféle figyelem elterelés gyanánt. Működött, nagyjából három órán keresztül. Fél nyolc fele befejeztem a prezentációt és elküldtem. Össze szedtem a holmimat és leléptem az irodából. A kocsimhoz értem amikor megláttam, hogy a bal első kereke le van engedve. Oda hajoltam és megnéztem ,teljesen levolt eresztve. Mérgemben bele rúgtam az abroncsba és szitkozódtam. Bezártam a járművet. Sajna nem volt pótkerekem, így nem tehettem semmit.
A néhány centis hóban gyalogolni kezdtem egészen a metró állomásig . Éppen azon gondolkoztam hogy mégis mit vétettem amikor csipogni kezdett a telefonom. Megnézetem, lemerült az aksi. Ezen már csak nevettem, persze nem jókedvemben. Zsebre vágtam a szerkezetet és felpattantam a metróra. Aztán át szálltam egy másikra. Mikor a másodikról is leszálltam, még sétálnom kellett legalább két kiló métert. Ami nem esett volna nehezemre ha nincs mínusz 31 fok, és nem csak egy vékony kardigánt viselek. De franc sem gondolta hogy lerobban az a nyamvadt autó. Az orromban két cuki jégcsap jelent meg, a hajam pedig deres lett. Dideregve értem el a társasházig és már nagyon elegem volt mindenkiből.  A házba érve kicsit megnyugodtam, ahogy a végtagjaim lassan felolvadtak. Kellemes bizsergés futott végig rajtam ahogy átmelegedtem. Felmásztam az emeletre, a lakásba lépve ledobáltam a cuccaimat az első vízszintes felületre. Majd lerogytam a a narancssárga kicsit megviselt kanapéra. A házban rengeteg munka várt még rám de magam sem értem hogy miért nem volt kedvem semmihez. A kocsim meghal, a főnököm bunkó, átfagytam és a barátom sincs sehol. Ekkor eszembe jutott hogy lemerült a telefonom. Gyorsan előkerítettem a töltőt. A telóm egy csilingeléssel jelezte hogy bekapcsolt. Nem kaptam semmi üzenetet ,így úgy döntöttem,hogy inkább a házzal foglalkozom. Hogy jobb kedvem legyen bekapcsoltam a rádiót és vele együtt kezdtem énekelni. Keresztül szambáztam a lakáson kezemben egy merőkanállal miközben Anastaciától énekeltem a „I’m Outta Love” című számot. Nem vagyok valami jó énekes, sőt kifejezetten rossz vagyok de ez abban a percben nem érdekelt. A zene ütemére elmosogattam, rendet raktam és fel mostam. Szerettem bulizva takarítani.
Fáradtan dőltem le a kanapéra, a támlájára hajtottam a fejem. Rendelhetnék valami ehetőt mert biztos hogy most nem fogok főzni. Felkaptam a telefonomat és rendeltem egy pizzát.  Egy félóra múlva csengettek. Ám az ajtó előtt nem állt senki. Lenéztem a földre, ahol egy piros borítékot pillantottam meg. Nem hiszem hogy a pizza futár hagyta itt. Felvettem és szét hajtogattam. Egy kézírásos üzenet volt benne: „Hazugságom nem szép tudom , de volt értelme megmutatom,  szerveztem egy kis vadászatot, remélem nem bánod. A következő nyom a földszinten vár, siess várok rád.” Az ötleten mosolyognom kellett, és még jobban örültem mert tudtam hogy nemsokára ismét láthatom, de a kamuzás miatt még kifilézem. Minden esetre zsebre raktam a cetlit gyorsan felöltöztem és lementem a földszintre. A postaládán egy nagy piros szívecske volt. Hangosan felnevettem amint megláttam. Beletúrtam és egy újabb boríték volt benne, amelyben ez állt: „A következő hely az utcában van,egy kis eldugott sarokban. Kis tó, padokkal övezve.”
Ebbe a közeli parkban lakatoltuk le a szerelmünket és kis padhoz, már elég régen. Elsétáltam a parkhoz. Teljesen kihalt volt. A padunkat nem rég lesöpörték, és a tetején egy boríték feküdt rajta egy kővel. Nevetve felkaptam és olvastam az utasítást. Még vagy három különböző számunkra fontos helyre mentem el amikor megtaláltam az utolsó.              
elég a vadászatból, most már látni szeretnélek, kérlek gyere a pavilonhoz, ott várok rád”
A park közepén állt egy kicsi fából tákolt építmény, mindig is nagyon romantikus helynek tartottam. Miközben igyekeztem a kijelölt cél felé esni kezdett a hó. Távolról láttam hogy valami világít a pavilonnál. Egyre közelebb értem ,akkor tudatosult bennem hogy mik világítanak. A kis faépület kicsi gyertyákkal volt körbe rakva . Eléggé besötétedett ahhoz hogy a lépcső tetején álló személy arca ne látszódjon.  Már csak pár méterre lehettem amikor elindult felém . Lazán lesétált a lépcsőről egyenesen felém .Könnyek csorogtam a szememből, boldog voltam hogy újra láthatom. Nem bírtam, odafutottam hozzá  és a nyakába vetettem magam. Nevetve kapott el és megpörgetett. Majd megcsókolta a homlokom és kézen fogva felvezetett a pavilon közepébe. A padlózatot vörös virág szirmok borították, a gyertyák pedig elég fényt biztosítottak ahhoz hogy végig nézzek a szerelmemen. Magasabb volt nálam fél fejjel, arcát gyenge borosta fedte,mosolya elbűvölő volt, a szeme pedig izgatottságról és szerelemről tanúskodott. Szembe fordított magával és mélyen a szemembe nézett.
Drága szerelmem, remélem tudod hogy rettentően hiányoztál. már alig vártam hogy újra láthassalak és átölelhesselek. Te teszed teljessé az életemet és már évek óta fel szeretném tenni neked ezt a kérdését. Csak eddig nem voltam elég bátor hozzá, de most minden bátorságomat összeszedve itt állok előtted. Nos Mona Harris, részesítenél abban a különleges kegyben hogy hozzám jössz feleségül.”
Elakadt a lélegzetem ahogy letérdelt a szirmokra és felém nyújtott  egy gyönyörű gyűrűt. A szám elé kaptam a kezem, öröm könnyek buggyantak ki a szememből . Szét áradt bennem a melegség, és a szeretet. Nem hittem el hogy tényleg megkérte a kezem.

Igen” nyögtem ki két szipogás között. Földön túli mosoly jelent meg az arcán .A kezemért nyúlt és felhúzta az ujjamra gyűrűt . Még mindig szipogtam amikor magához ölelt és megcsókolt. „Annyira édes vagy amikor  zavarba jössz.” kuncogott. Morcos arcot vágtam. Azonban ekkor vettem észre hogy jó pár ember körüláll bennünket. Most tapsolni kezdetek. Itt volt az én családom az ő családja és a barátaink egy része is. Mind gratuláltak én pedig ismét pityeregni kezdtem. Ez volt életem egyik legszebb napja.  Az esküvőnk napjáig.  

Idegen érzés: Van amire születni kell

Hannah Meztelenül ébredek a hotelben, azután az eszméletlen éjszaka után. Mindenem fáj, de természetesen jó értelemeben. Nagyon is jó...