2015. október 6., kedd

Az új ház



A gyerekek általában megijednek a költözés gondolatától. Nos én az alig nyolc éves fejemmel majdnem összecsináltam magam.  Túl sok volt a változás. A szüleim elváltak, aztán pedig költözünk. A dobozok amik a holmimat rejtették már régen a költöztető autóban sorakoztak. Nagyon reméltem hogy egy játékomnak sem esik baja mert ha igen akkor …….. Na mindegy. Alig három óra kínszenvedés és ablak bámulás után megérkeztünk egy narancssárga kétemeletes házikóhoz. Hatalmas ablakai és gyönyörű teraszokkal rendelkezett, bár kisé ódivatú volt. Kipattantam a kocsiból és felmértem az építményt. Itt-ott repedések tarkították a vakolatot, az erkély korlátja rozsdásnak tűnt.
Vettem a bátorságot és felsétáltam a bejárathoz. A fapadló nyikorgott a tappancsaim alatt. Hát nem túl bíztató. A barna ajtón egy oroszlán fejű kopogtató díszelgett. Mint a régi filmekben. Kinyitottam és belestem. Mindenhol az a nyikorgó fapadló fedte a ház alját.
 Vissza pillantottam anyu valamit magyarázott a költöztetős hapsinak. Megragadtam az összes maradék bátorságomat és be mentem. A fapadló mindenhol nyikorgott, de ijesztően hangosan, alig mertem lépni. Így üresen a ház nagyon barátságtalan volt és félelmetes. Az ajtóval szemben egy hatalmas lépcső állt ,kétoldalt szobákat láttam. Az egyik lehetett a nappali , a másik meg a konyha, de valamiért jobban érdekelt az emelet. Ráfogtam a korlátra és elindultam felfelé. A lépcső már csak kicsit nyikorgott, csak a fél falut verte fel ha elindultam volna lefelé a konyhába kicsit gyorsabban . A második szinten négy szoba állt tárva nyitva hagyott ajtókkal. A folyosó keskeny,bíbor szőnyeggel fedett. Mindegyik szobába benézetem. Semmi különös, két lakó szoba egy fürdő szoba és egy zeneszobának tűnt. Az egész helyiség közepén állt egy zongora. Viszonylag régi darabnak tűnt,már jócskán belepte a por. A szobát jobban megnéztem és találtam egy kicsi lány cipőcskét,de csak az egyik párt. Felkaptam a földről, hogy vessek rá egy pillantást ezt még nem lepte por.
-Nathen gyere le. –szólt anyu. Zsebre raktam a cipőt és lefutottam. Néhány dobozomat amit elbírtam, becipeltem. Majd elköszöntünk a költöztetőktől mikor már a dobozok nagy része a megfelelő helyen volt. Anyu és én szorgalmasan elkezdtük kipakolni őket. A munka lassan haladt és halálra untam magam. Az ágyakat hamar elkészítettük így hamar aludni mentünk. Nagyon elfáradtam ezért korán elkapott az álom. Kicsit forgolódtam az éjszaka, furcsát álmodtam. Aztán mikor már biztosra vettem hogy nem tudok majd vissza aludni felkeltem. Már hajnalodott, néhány gyengéd napsugár már beszivárgott a szobába. Bár én még mindig homályosan láttam.  Ekkor tűnt fel hogy az éjjeli szekrényemen lévő cipőcske eltűnt.
Pedig tisztára emlékeztem hogy oda raktam az éjjel.  Érdekes. Egy hete éltünk abban a házban és minden napra jutott némi furcsaság. Eltűntek ruhák,ételek,üdítők és játékok.
Ezért tervet eszeltünk ki anyuval hogy meglessük a tolvajt. Az asztalra tettünk ki ételt és innivalót. Majd elbújtunk a spájzban és vártunk. Majdnem elaludtam az ajtónak támasztva mikor elkezdődött az akció.
Kikukucskáltam a nyíláson, ekkor láttam meg a tolvajt. Egy apró törékeny teremtés. Az egyik pólómat viselte és a pici cipőt amit a beköltözésünk napján találtam. Kicsiny kezeit tördelte. Haja hosszú, barna loknikban lógtak egészen a derekáig. Tekintete gyenge és fáradt volt. Nagyon fiatal lehetett, kb hat évesnek nézett ki. Csupa csont és bőr,a ruhák lógtak rajta. Anyunak elakadt a lélegzete mögöttem. Kinyitottam az ajtót és a lámpához siettem. Felkattintottam mire a szeme elé kapta csöpp kezeit. Mikor végre ránk nézett,bűntudatot láttam rajta és sírni kezdett.
A bőre koszos,piszkos volt. Anyu is megvizsgálta, az arcán láttam hogy rettentően meglepődött és nem tudja hogy mit kellene tennie. Közelebb léptem a lányhoz.
-Szia . –lassan rám nézett, és kicsit lehajtotta a fejét.
-Szia. Hogy hívnak?? Hogy kerülsz ide ?? Jól vagy ?? –kérdeztem aggódva.
-Shara vagyok. A szüleim meghaltak egy balesetben néhány napja azóta itt vagyok.
-Jajj pöttöm. – anyu letérdelt hozzá hogy a szemébe nézhessen. –Nem esett bajod ??
Megrázta a fejét,és szipogni kezdett. Anyu eddig bírta átölelte a kislány pedig sírni kezdett. Mire elálltak a könnyei elaludt. Felvittük a szobámba és lefektettük. Anya vissza masírozott a konyhába és hívta a rendőrséget. Az érkezésükre már Shara is magához tért. Pár órája ismertem csak de nehezen néztem végig ahogy elviszik a rendőrök. Anya az éjszaka mellettem maradt. Félálomban lehettem amikor zörgött a telefonja és kiment a szobából hogy felvegye. Hirtelen újra ébren voltam. Az ajtóhoz osontam hogy hallgatózzak. A rendőrségről hívták. Kiderült hogy Sharanak nincsenek élő rokonai így egy közeli árvaházba vitték. Anyu érdeklődött felőle és szó volt valamiféle örökbefogadásról is .
Az ajtóm egyszer csak kinyílt én pedig elhasaltam a szőnyegen. Lábak néztek velem farkas szemet. Anyu már kicsit morcosabb kifejezést küldött felém. Mire elővettem a legcukibb mosolyom. Nem hatott.
000
Egy év telt el azóta hogy utoljára láttam a kis Sharat. De ma kopogtattak az ajtónkon és egy kedves nő állt ott mellette Shara tisztább és kicsit idősebb másával. Előkészítettünk neki egy szobát. Szerencséjére nem én rendeztem be. A korábbival ellentétben most boldog,várakozó mosoly ragyogott pirospozsgás arcán.  Bejöttek, három óra múlva a nő egyedül távozott. Shara sokkal beszédesebb volt,áradt belőle a szeretet,öröm és az ártatlanság.
Így történ hogy új házzal és egy új taggal bővült a mi kis családunk. Shara és én azóta is jóban vagyunk 20 év elteltével is közel állunk egymáshoz. És azóta hiszek abban hogy minden okkal történik.

  

Idegen érzés: Van amire születni kell

Hannah Meztelenül ébredek a hotelben, azután az eszméletlen éjszaka után. Mindenem fáj, de természetesen jó értelemeben. Nagyon is jó...