2019. november 10., vasárnap

Szívdobbanás: 6 évvel késöbb...


Daemon

                Ennyi idióta nem lehet a világon, de most komolyan azt hittem a mai fiatalok körében már nem menő petárdákat dugni a postaládákba. Úgy tűnik tévedtem. A postaládánk egyszerűen megsemmisült, csupán egy égett karó maradt utána. De majd én megmutatom ezeknek a kis rohadékoknak.

Két nappal később

Éppen az asszonnyal mentem Emilyért a sulihoz, gyorsan beálltam a bolt elé.
-Sietek. – Cami gyors csókot ad és kiugrik a kocsiból. Már éppen nyúlnék, hogy bekapcsoljam a rádiót, amikor a látóterembe kerül egy rikító zöld sapka. Ezt bárhol felismerem, hiszen tegnap megint kinyírták a postaládánkat. Ez a sapka pedig ott volt a tetthelyen. A sapkához tartozott egy szőke fej. Az arcán nagyképű vigyor, mely eltorzul miközben rágózik.
                Leszáll a bicikliéről és a korlátnak támasztja. A ruhája összevissza áll rajta, a nadrágja letolva és keresztbe áll a fején a sapka. Fütyörészve sétál be a boltba. Úgy tűnik jó kedve van, ezen ideje változtatni. Kaján vigyor terjed szét a képemen jóleső érzést hagyva maga után.
                Egy határozott mozdulattal pattanok ki a kocsiból egy villáskulccsal a kezemben. Úgy tűnik szerencsém van mert nem nagyon voltak az utcán.
                Letérdelek és meglazítok minden  csavart amit csak tudok. Öt perc alatt végzek is és megcsodálom a remekművem. Nem látszik semmi, egyenlőre.
                Újra kis fiúnak érzem magam. Elégedetten szállok be a sofőr ülésre.  Ki várok, mint egy jó vadász, de semmi. Majd behuppan a hátsóülésre életem második nője.
-Szia Apu. – hajol előre és ad egy puszit az arcomra.
-Szia Szépségem. Milyen volt a napod ?? – kérdezem miközben figyelem őt a tükörből.
-Unalmas, nem kedvelem azt a hájas tehenet.
-A tanárnénid? – kérdezem úgy, hogy közben próbálom elrejteni a mosolyom. Aranyos gyerek, de van amiben túlságosan hasonlít rám.
-Igen. – mosolyog vissza. Ekkor Camille is beszáll a kocsiba.
-Azt hiszem mehetünk. – mondja miközben becsatolja magát.
-Még nem. –ingatom meg a fejem.
-De miért szívem ? – néz rám kérdőn.
Ekkor pedig végszóra kisétál a kis ge...genyláda. A mosolyom annál szélesebb minnél közelebb ér a bicikliéhez. A kis srác felpattan és tekerni próbál, de pedál leesik, a kormány összecsúszik. A meglepetéstől a tizenkét éves körüli gyerek pedig eltaknyol a földön. Kiterül. Az esés következtében azonban a kereket tartó csavar tovább lazult. Apró pattanásokkal halad el a kocsim előtt.
                Nevetni kezdek, de úgy, hogy a könnyem is kicsordul. A hahotámat Cami egy szúrós pillantással némítja el.
-Mi van ?? – kérdezem értetlenül.
-Ez a te műved volt? –förmed rám. Felemelem a kezem, próbálok mentegetőzni.
-Nincs közöm hozzá. – rázom meg a fejem. Ekkor azonban a szék mellé tett kulcs lecsúszik az ülésről és hangosat koppan a kocsi padlóján.
-Persze.
-Ugyan csak egy ártatlan tréfa akart lenni. – vonom meg a vállam.
-Ő csak egy kisfiú Daemon, te meg férfi vagy. Illene viselkedned.
-Annak a gyereknek meg kell tanulnia, hogy tisztelettel kell viselkednie az idősebb generációval. Nem szerencsés  felrobbantania a postaládánkat. Rá kellett ébresztenem, hogy vannak nála gonoszabb élőlények is ebben a világban.
-Értem. – bólogat Cam, de én tudom, hogy bolondnak néz.
-Azt gondolsz amit akarsz drágám, de ez akkor is bevált.
-És szerinted ezek után nem bánt postaládákat??
-Pontosan. Ez az elméletem.
-Hihetetlen vagy. – jelenti ki.
-Ezt kifejtenéd kérlek?
-Nos nap, mint nap milliárdos nagykutyákkal tárgyalsz akik nem éppen a jó modorukról híresek és egy kölyök kifog rajtad?
-Azt nem mondtam.

Másnap

Mikor hazaérek boldogan fedezem fel, hogy a szépséges postaládánk épségben van.
Beljebb megyek a házban és átölelem Camit aki éppen a kanapén ül és  valami csajos baromságot néz éppen.
-Hogy vagy szerelmem ? – lehuppanok mellé és átölelem. Mélyen megcsókolom egészen addig amíg fel nem nyög.
-Minden oké. Milo kicsit kifárasztott. Tiszta apja.
-Ezt örömmel hallom. Hol vannak a gyerekek??
-Milo a kertben van, ha jól tudom.
Lassan  felkelek és az ablakhoz sétálok.  A fiam a homokozóban játszik egy kis teherautóval. Kék-fehér csíkos póló van rajta. Annyira édes, csodálatos gyerek. 
                Már éppen elmerengtem azon, hogy milyen csodálatos családi életem van amikor meghallom, hogy egy kerékpár közeledik. A kis zöld sapkás jelenik meg egy baseball ütővel a kezében és hatalmasat üt a postaládára.
-Na ezt nem. – átrohanok a házon egyenesen ki az udvarra. Hallom ahogy Cami utána kiabál, de nem állok meg.
Beülök a kocsiba és kihajtok. Követem a fiút, viszont nem a gazdag negyedbe megy.  Ez elgondolkoztat. Talán mégsem az az elkényeztetett kis köcsög, mint amilyennek gondoltam. A gettó negyedben áll meg.  A negyednek ezen részében , minden négyzet centimétert lakókocsik borítanak. De nem a gyönyörű fajtából.
A kisfiú letámasztja a bicikliét az egyik mellé és a bejárat felé indul. Én leparkolok és a kocsim ablakain keresztül figyelem a történéseket. Ekkor kilép egy termetes fickó, rá kiállt a fiúra, aki erre a földet kezdi nézni. Nem tetszik ez nekem.
A fickó nem lehet idősebb nálam, szakadt pólót és pamutnadrágot visel. Az egyik kezében tart valamit, ha tippelnem kellene azt mondanám, hogy sört. Közelebb sétál a fiúhoz, a sört pedig leteszi a földre. Majd megint a gyerekre mered, felemeli a kezét és megüti.  Háromszor, egymás után. Az utolsó ütéstől, a földre esik.
                A pasas nem akarja abbahagyni, a lábát emeli, hogy belerúgjon és meg is teszi. Ekkor vesztem el a türelmem és kipattanok a kocsiból. Kettőt lépek és már ott is vagyok, a fickót felkapom a gallérjánál fogva és a lakókocsi falához szorítom.
-Ne merj még egyszer kezet emelni rá. – kiabálom.
-Ki a szar maga? – kérdezi a fickó.
-Az aki most móresre tanít. – elengedem és behúzok neki egyet, de úgy, hogy elterül a földön.
-Azt hiszem ideje  lenne elbeszélgetnünk kölyök.

Egy órával később


Beültünk egy közeli vendéglőbe. Már rendeltem is.
-Ki vagy kölyök?
-Trey a nevem. Te?
-Daemon Agenta.
-Értem. Köszönöm, hogy segítettél.,
-Nem tesz semmit. Csak kérlek áruld el, hogy ki volt az a barom aki bántott.
-A bátyám.
-Miért nem ütöttél vissza?
-Nem lett volna értelme, sokkal erősebb nálam.
-De attól még megvédhetnéd magad. És mond csak miért eset neked?
-Nem tudtam neki sört hozni a boltból, mert nekem nem adták ki. Ezért esett nekem.
-Feljelenthetnéd. –vetem fel.
-Nem. – vágja rá határozottan.
-Miért?
-Mert ha elvennék tőle a felügyeleti jogot akkor árvaházba kerülnék és azt nem akarom.
-Értem. Most kérlek gyere velem.
-De hát hová? – kérdezi.
-Ma aludj nálunk. Van egy hatalmas vendég szobánk.

Néhány héttel később 


Nem szép szó a fenyegetés. Na jó, akkor megfenyegettem a nagy testvért, hogy ruházza rám a felügyeleti jogot és akkor nem jelentjük fel bántalmazásért. Sikerült rá vennem.
Szóval Trey már hivatalosan is Agenta. Ezt ünnepeljük ma.
-Köszönöm, hogy befogadtatok. –mondja Trey félénken az asztal másik feléről.
-Örülök, hogy itt vagy. – feleli Camille hatalmas mosollyal az arcán.
-Ahogy én is.
-Emily, merre vagy drágám. Vacsora van. – szól Cam.
-Anya egy bácsi áll az ajtóban. – Cami és én összenézünk, nem vártunk vendéget.
-Jövök életem.  – feleli Cam és elindul, én pedig a nyomában vagyok. Először Emilyre pillantok, majd feljebb emelem a tekintetem és meg pillantom Alexet az ajtóban.
Camille lélegzete elakad, akárcsak az enyém.  De mégis ő tér magához korábban. Közelebb lép és felpofozza Alexet. Onnan ahol állok, látom ahogy kicsordul a könnye.
-Van képed hat teljes év után idedugni a képed?? – förmed rá.
-Ezt megérdemeltem. –mondja Alex lehajtott fejjel, szomorúan.
-Ennél többet is Kölyök. – bár már nem nagyon illett rá ez a becenév hiszen kész férfi lett belőle.
-Jó újra itthon lenni. – mondja, ekkor veszem észre, hogy a keze az oldalához tapad.
-Mi történt Alex? – most már kezdek aggódni. Ő csak megrázza a fejét, a szemei fenn akadnak. Csak pillanatokkal az előtt sikerül elkapnom, hogy a földre esne. 
-Daemon, vérzik.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szuper rész volt, kíváncsian várom a folytatást! Köszönöm szépen, hogy ezt a részt is olvashattam!

    VálaszTörlés

Idegen érzés: Van amire születni kell

Hannah Meztelenül ébredek a hotelben, azután az eszméletlen éjszaka után. Mindenem fáj, de természetesen jó értelemeben. Nagyon is jó...